Avallen dieetDieet Schema

Succesvolle alternatieven voor een crash dieet schema

Crash dieet schema ongezond

Overgewicht kan heel vervelend zijn en je zult misschien graag veel willen afvallen. Het liefst zo snel mogelijk. Voor velen is dat genoeg motivatie om te zoeken naar een crash dieet schema. Weet je echter wel wat een crash dieet schema precies inhoudt? Gelijk beginnen met afvallen? Klik hier voor een goede start!

Wat is een crash dieet schema?

Als je een crash dieet schema volgt, dan volg je in feite een dieetschema dat is bedoeld voor mensen met overgewicht, die voor een operatie snel moeten afvallen. Het staat dan ook bekend als ziekenhuisdieet en je moet zo’n crash dieet schema eerst bespreken met je huisarts voor je er aan begint. Bij dit dieet honger je jezelf letterlijk uit. Doordeweeks krijg je namelijk heel weinig te eten en in het weekend krijg je iets meer te eten. Een crash dieet is dus niet gezond voor je. We zullen echter de voor- en nadelen bespreken voor jou, zodat je zelf kunt bepalen of je zo een dieet wel of niet wilt volgen.

Voor- en nadelen crash dieet schema

Het grote voordeel van een crash dieet is dat je behoorlijk wat afvalt. Je kunt in een paar weken wel 15 kilo kwijtraken. Dat klinkt voor velen als een aantrekkelijke reden om een crash dieet schema te volgen. Maar hou je dit gewicht ook vast? Waarschijnlijk niet. Je kunt een crash dieet schema namelijk nooit eeuwig volhouden, omdat je veel te weinig eet. Ga je vervolgens weer meer eten, dan zal je lichaam extra veel lichaamsvet aanmaken, als natuurlijke reactie op een periode veel te weinig vet krijgen. Na een paar maanden zit je al gemakkelijk weer op je oude gewicht en is je actie dus eigenlijk nergens goed voor geweest. Bovendien is een crash dieet schema een riskante onderneming, omdat je je lichaam niet voldoende voeding geeft. Hier is een lichaam niet op gebouwd. Je geeft je lichaam dus een stootje en niet iedereen kan daar even goed tegen.

Alternatieven crash dieet schema

Wat kun je dan wel doen om succesvol af te vallen? Gelukkig zijn er ook zat manieren die wél werken. Allereerst verwijzen we je naar ons streng dieet schema, waarbij je voor één week lang een streng (maar niet ongezond) dieet volgt, waarbij je wel vijf kilo af kunt vallen. Let wel: ga je langer dan een week door, dan wordt de kans per dag groter dat je op den duur weer dubbel zo hard aan zult komen. De reden is namelijk dezelfde als bij het crash dieet. Voor een week is een streng dieet (en dus geen crash dieet) echter wel goed vol te houden.

Daarnaast wordt je aangeraden om ons gratis dieet schema te volgen na het streng dieet schema. Hierbij eet je namelijk alleen gezonde producten uit de voedingswijzer. Je krijgt zo voldoende calorieën binnen, maar zeker niet teveel. Om af te vallen, zul je voldoende moeten blijven eten. Anders krijgt je lichaam geen energie meer binnen. Er zijn echter verschillende soorten eten: fastfood en gefrituurd eten zijn natuurlijk uit den boze, maar je kunt ook goede producten eten met weinig vet. Eet bijvoorbeeld veel broccoli en drink groene thee. Door je eetstijl volledig gezond te maken (en dus wellicht om te gooien), zul je merken dat ook jij afvalt! Dit schema is voor in principe de rest van je leven, dus het vergt moed en inspanning. Zeker in het begin!